CZY MASZ OPANOWANĄ DO PERFEKCJI SZTUKĘ ODPOCZYNKU? cz. II

Źródło: kodyrabatowe.pl

Udało nam się w końcu znaleźć czas na odpoczynek! Czy to wystarczy? Niestety to nie wszystko. Ważne bowiem jest to, jak odpoczywamy! W związku z tym nawykowe zasiadanie w fotelu z pilotem w ręku lub „gapienie się” w komputer po całym dniu pracy nie wystarcza, żeby nasze ciało się zregenerowało.

Co zatem warto polecić osobom, które chcą zarówno efektywnie odpocząć, jak również zrelaksować mózg?

Możliwości jest mnóstwo. Poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych wskazówek:

1. Drobne przyjemności!

Gdy znajdziesz chwilę na odpoczynek, rób to, co sprawia Ci prawdziwą przyjemność oraz wzbudza pozytywne emocje. Mogą to być najprostsze czynności, takie jak np. aromatyczna, gorąca kąpiel, słuchanie ulubionej muzyki, czytanie pasjonujących książek, malowanie obrazów czy też inne Twoje hobby.

2. Pomysł na ruch!

Pamiętaj, aby raz na jakiś czas odpoczywać w ruchu! Sport dobieraj do możliwości twojego organizmu. Może to być nawet spacer, praca w ogródku czy taniec, który jest także świetnym pomysłem na fizyczną aktywność (i wcale nie musisz być zawodową tancerką, po prostu ruszaj się, to najważniejsze! 🙂 Można też jeździć na łyżwach, spacerować, ćwiczyć korzystając z instruktażowych płyt DVD, uprawiać nordic walking, aerobik lub inną dowolną aktywność, która zmęczy ciało, pozwoli się spocić i zasapać. Osoby, które regularnie – 3-6 razy w tygodniu – relaksują się poprzez ćwiczenia fizyczne są bardziej kreatywne, bo jak dowodzą naukowcy, sprawne ciało, to także sprawny mózg.

3. Pozytywne rozładowanie!

Pamiętaj, aby odreagowywać na bieżąco przeżywane stresy i napięcia! Kumulowane wewnątrz napięcie pogarsza zdrowie i samopoczucie, dlatego też zafunduj sobie aktywny odpoczynek w tym samym dniu!

4. Mądry odpoczynek!

Planuj swój odpoczynek, ale nie tylko w wakacje, ponieważ twój organizm niewiele na tym zyska! Każdego dnia zarezerwuj czas tylko dla siebie, aby robić to co kochasz! 🙂

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić? Od samego czytania jesteś bardziej zmęczona? Ale tak naprawdę Twoje ciało nie jest zmęczone! To tylko Twoje odczucie! Wiesz dokładnie, z własnego doświadczenia, że praca umysłowa potrafi być bardzo wyczerpująca. Często wywołuje uczucie zmęczenia, które wszechogarnia całe Twoje ciało. Tak naprawdę tylko Twój mózg jest zmęczony, reszta ciała wcale nie jest. Chociaż bolące plecy mogą sugerować Ci coś zupełnie innego… to, uwierz nam, tak nie jest 🙂 Ważne jest abyś rozpoczęła regularne ćwiczenia fizyczne, które nie muszą odbywać się w profesjonalnym fitness klubie, możesz ćwiczyć w domu lub razem z przyjaciółką! 🙂

Ale pamiętaj! Im bardziej jesteś zestresowana, tym więcej czasu powinnaś poświęcić na ćwiczenia fizyczne, które odprężą Ciebie i Twoje ciało oraz na przeróżne techniki relaksacyjne. Nie, nie, nie, sen nie jest żadną metodą relaksacyjną! W czasie snu popadamy w stan bezwładu, natomiast świadomy odpoczynek pozwoli Ci uwolnić psychikę i ciało od stresów i innych bodźców zewnętrznych! Powiesz, że jesteś zbyt zajęta i nie masz czasu na ćwiczenia? Jeżeli nie masz czasu na wykonanie całej serii ćwiczeń, wykonaj jedno lub dwa ćwiczenia. Najlepszy efekt daje wykonywanie ćwiczeń regularnie i o tej samej porze dnia. Wybierz ćwiczenia, które umożliwią Ci głębokie zrelaksowanie i pomogą uświadomić sobie różnice między stanem napięcia, a stanem wypoczynku.

Pamiętaj, że:

Kluczem do udanego urlopu jest samoobserwacja, która pozwala na diagnozę własnych preferencji i potrzeb ciała. Pomysłów na aktywny wypoczynek jest mnóstwo: pływanie, jazda na rowerze, biegi czy wędrówki z przyjaciółmi. Szczególnie istotny jest odpoczynek psychiczny, warto w tym okresie przerzucić uwagę w zupełnie inny obszar aktywności, zapomnieć o komputerze, poczytać coś dla samej przyjemności. Wszystkie napięcia, nawet te intelektualne czy emocjonalne, przejawiają się w postaci naprężeń fizycznych w ciele. Działania o charakterze relaksującym lub masaże pozwolą na ich rozluźnienie. Dzięki temu złapiemy głębszy oddech, usłyszymy zaniedbywane sfery życia oraz efektywnie zregenerujemy siły. – Przerwa i spojrzenie z dystansu na codzienną bieganinę pomaga na nowo poprzyglądać się własnym wartościom i ustalić priorytety, tak aby żyć w zgodzie ze sobą i kolejny raz móc nadać sens własnej aktywności – mówi dr Czarkowska. A może też poszukamy swojej wewnętrznej odpowiedzi na pytanie: „W jakim stopniu chcemy pracować, aby żyć, a w jakim żyjemy, aby pracować?”.

Źródło: http://www.praca.egospodarka.pl/112342,Odpoczynek-niezbedny-do-wydajnej-pracy,1,46,1.html

 

Pamiętaj również o tym, że przy wyborze usług mBiuro, będziesz miała więcej czasu na relaks oraz odpoczynek, tym samym, mniej powodów do stresów oraz zmartwień! 🙂 My zajmiemy się wszystkim, a Ty poświęcisz swój na, oprócz odpoczynku,  rozwój, spektakularne sukcesy i lukratywne zarobki. Zespół mBiuro zajmuje się całą resztą, by wszystko było na swoim miejscu i nic Cię nie rozpraszało! 🙂 Poza tym, przy wyborze jednego z oddziałów mBiuro bez problemu pogodzisz wakacje nad morzem, zakupy w Warszawie, lenistwo  w Krakowie, festiwale we Wrocławiu … z byciem w pracy i trzymaniem ręki na pulsie! 🙂

Do usłyszenia! 🙂

Reklamy