Poranny trening … czyli zacznij ćwiczyć przed pracą!

Każda z nas potrzebuje chęci oraz motywacji do ćwiczeń i treningów. Niektórym potrzebna jest mniejsza dawka motywacji,  innym większa, ale zawsze jakaś musi być! Taki zapał musi być zawsze, by po pewnym czasie nie znudziły się nam ćwiczenia oraz abyśmy nie straciły całego początkowego zapału. W dzisiejszym wpisie postaramy się pokazać Wam, że ćwicząc rano możecie dużo zyskać, poświęcając tak naprawdę niewiele czasu! 🙂

 

(Źródło: www.extensevfitness.com)

Wielkimi krokami zbliża się lato…nareszcie! Robi się coraz cieplej, a nawet goręcej! Lato to przede wszystkim sezon wakacyjny oraz urlopowy. Począwszy od wiosny, większość kobiet zaczyna pracę nad swoją sylwetką, aby pozbyć się „boczków”, „brzuszka”, nadprogramowych kilogramów po zimowych miesiącach bez aktywności fizycznej. Lato to również pora roku,  w której kobiety wybierają, zamiast spodni, koszul czy też żakietów,  zwiewne bawełniane sukienki. W przeciwieństwie do zimowych stylizacji, kiedy to kobieta możne niedoskonałości swojej sylwetki ukryć pod bielizną korygującą, latem ubierając się w sukienkę takiej możliwości niestety nie ma. W związku z tym, kobiety również zaczynają pracować nad swoją sylwetką. Inne kobiety zaczynają ćwiczyć, by mieć lepsze samopoczucie lub lepszą kondycję fizyczną. Wszystko to nazywamy motywacją… motywacją do treningów! Jedni wybierają się na siłownię od razu po pracy, drudzy biegają późnym wieczorem. Każdy ma swoją porę. My natomiast pokażemy Wam, że poranny trening również ma wiele wspaniałych zalet! 🙂

Wiele zalet porannego treningu zauważyły nie tylko osoby, które biegają codziennie rano, ale również właściciele siłowni. Widząc coraz większa liczbę osób, które chcą ćwiczyć przed pracą, otwierają  swoje kluby od godziny 7, a nawet 6 rano!
Jeżeli nie chcesz udać się na poranną wycieczkę na siłownię czy też nie przepadasz za porannym joggingiem, wstań  20 minut wcześniej, zrób kilka brzuszków, pompek, czy też innych ćwiczeń, a efekt będzie w 100% zadowalający!

Jednakże do porannych treningów potrzebna jest duża chęć i motywacja. Z drugiej jednak strony wcześniejsze wstawanie uczy nas dyscypliny i odpowiedzialności. Przedstawiamy Wam, Drogie Panie, 4 główne powody, dla których powinniście zacząć ćwiczyć przed pracą!

  • Po pierwsze ORZEŹWIENIE!

Wiele z nas nie wyobraża sobie poranka bez kawy i stałej dawki kofeiny. Bez kawy nie potrafimy normalnie funkcjonować, a poranny trening oznacza pożegnanie z kawą….ale Drogie Panie nie zrażajcie się! Spróbujcie więc, zamiast kawy, zrobić na przykład 50 brzuszków w seriach po 10, albo dla odważniejszych Pań – 50 pompek, a potem wziąć zimny prysznic. Orzeźwienie gwarantowane – nawet nie pomyślicie o kawie! 🙂

  • Po drugie CZAS na trening!

Kolejnym plusem porannych ćwiczeń jest wcześniejsze wstawanie, które motywuje do działania. Ile razy obiecywałyście sobie, że po pracy będziecie biegać? Jakie miałyście wymówki, kiedy jednak nie udało się Wam zrealizować swoich planów? ….albo nigdy nie ma czasu, albo jesteście zmęczone, albo wypadło spotkanie z przyjaciółką, albo zbyt stresujący dzień był w pracy, albo…zawsze coś….W przypadku porannego treningu żaden z dotychczasowych argumentów się nie sprawdzi! Rano wstajemy rześkie i mamy czas na kilka prostych ćwiczeń, a jak już zaczniemy ćwiczyć regularnie, to poranne wstawanie wejdzie nam w krew! 🙂

  • Po trzecie OCZYSZCZENIE umysłu!

Poranne treningi pobudzą do dziania cały nasz organizm, a nawet mózg! W rezultacie będziemy wypoczęte i z większą ochotą pójdziemy do pracy. Ludzie, którzy regularnie uprawiają sport, odznaczają się zdecydowanie większą aktywnością umysłową podczas dnia w pracy. Są bardziej odporni na stres, pewni siebie i pozytywnie nastawieni do otoczenia! 🙂

  • Po czwarte DYSCYPLINA!

Wczesne wstawanie oraz poranny trening uczy nas dyscypliny. Dla wielu osób jest to bardzo męczące ponieważ myślimy tylko o tym, jak szybko się ubrać i ominąć poranne korki w drodze do pracy. Kiedy już do niej dotrzemy, jesteśmy zmęczone, a przecież dzień dopiero się zaczyna! Po 2 tygodniach regularnych ćwiczeń przed pracą, nasz organizm przyzwyczai się do wysiłku o stałej porze dnia, a samo wstawanie będzie nam dużo łatwiej przychodzić! 🙂

Czy wystarczająco jesteście zmotywowane do porannego treningu? Jeśli tak to podejmijcie wyzwanie i zacznijcie ćwiczyć z nami! 🙂

Reklamy

Nastawienie a Efekty :)

Z racji tego, że staramy się na bieżąco zamieszczać wskazówki oraz zagadnienia związane z organizacją czasu, pracy oraz życia kobiet sukcesu – chcielibyśmy usłyszeć wasze zdanie w pewnej kwestii.

Obrazek

źródło: tapetus.pl

Jak wiadomo, od jakiegoś czasu pogoda nie zachwyca. Chmury, wiatr, burze, ulewy – mogłoby się rzec, że nie działają korzystnie na efekty pracy. Ludzie wydają się senni, mało zaangażowani i leniwi. Zapewne wielu z was, budząc się rano, marzy o tym, by spędzić resztę dnia nie wynurzając się spod kołdry..:)

Czy wiedzieliście, że paradoksalnie to właśnie w takie dni jesteśmy bardziej produktywni?
Uniwersytet Południowej Karoliny przeprowadził badania sprawdzające powiązanie między nastawieniem wywołanym pogodą, a efektami pracy.
Zapytano 200 osób, wśród których 80% stwierdziło, że brzydka pogoda wpływa negatywnie na ich działania. Następnie sprawdzono, jak jest w rzeczywistości, po czym okazało się, że w brzydki dzień pracownikom udaje się wykonać więcej zadań, niż w ładny.

Co o tym sądzicie? Czy u was też tak to wygląda?

A może macie jakieś ciekawe sposoby na pobudzenie się i zmobilizowanie w paskudnych warunkach pogodowych?

Miejmy nadzieję, że lato niebawem do nas dotrze! 🙂